sobota, 6 czerwca 2015

DIY opaska na oczy.

Nie mam w nawyku używania takich opasek, ale nadarzyła się okazja uszycia, więc postanowiłam zrobić przy okazji wpis z serii "Zrób to sam". Takie cudo naprawdę nie jest trudne do wykonania, nawet nie trzeba mieć maszyny do szycia. Cała instrukcja, to zaledwie kilka prostych kroków.


Na początek lista potrzebnych rzeczy:
- tkanina ok 25x22 cm (ja użyłam bawełny, ale jeśli lubisz jedwab- także się nada, ważne żeby był             przyjemny dla skóry)
- kawałek gumy (najbezpieczniej kupić 40-45 cm, później musisz już dopasować do swojej głowy)
  lub tasiemki jeśli opaska ma być bardziej dekoracyjna i trochę mniej praktyczna do spania :)
- nożyczki, nić, igła, szpilki, ołówek (maszyna do szycia opcjonalnie)



Trochę Wam ułatwię! Przygotowałam szablon do pobrania*, zapisany na A4. Wzór ma wymiary ok 25x11 cm, Szablon posiada już zapas na szwy (ok 1 cm od krawędzi).


*Po wydrukowaniu sprawdźcie oczywiście, czy taki kształt Wam odpowiada. Możecie go zmodyfikować i dopasować według własnych upodobań, a mając symetryczny szablon to już bułka z masłem!

1. Odrysuj wzór 2x na tkaninie,

2. Przygotuj wcześniej dopasowaną gumę lub tasiemkę,

3. Złącz kawałki materiału prawą stroną do prawej, pomiędzy nimi musisz schować gumę, a jej                     końce przypnij po dwóch skrajnych częściach opaski (użyj szpilek dla ułatwienia)



4. Można zacząć zszywać! Ok 1 cm od krawędzi poprowadź ścieg, jeśli szyjesz ręcznie musisz szyć           dosyć gęsto, będzie to bardziej czasochłonne, ale nie ma rzeczy niemożliwych : )




5. Zostaw ok 4 cm otwór- nie zszywaj do końca (szyjąc na maszynie zakończ ściegiem wstecznym,
    szyjąc ręcznie zrób po prostu mocny supełek). Przez ten otwór musisz przełożyć opaskę na prawą         stronę, więc musi być zabezpieczony, aby się nie rozpruł. Nie może być zbyt mały, bo będzie Ci               ciężko przewinąć materiał, ale zbyt duży też niedobry, bo później będzie trzeba go zszyć                           ściegiem krytym ręcznym (patrz zdjęcia poniżej). W przekładaniu materiału może Ci                                     pomóc np. ołówek.




6. Opaska przewinięta na prawą stronę oznacza opaskę skończoną! Chyba, że chcesz ją 
    jeszcze jakoś ozdobić, jeśli lubisz kokardki lub podobne ozdoby.



Jeśli macie pytania, możecie zostawić je w komentarzu!

2 komentarze:

  1. Szczerze mówiąc, to nigdy nie rozumiałam po co są te opaski na oczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do spania sprawdza się świetnie :) Szczególnie jeżeli ktoś ma problem z zaśnięciem. Ja ostatnio kupiłam podobną w sklepie gaia przy okazji kupując ładną bieliznę https://gaia.com.pl/biustonosz/spacer.html. Jestem młodą mamą więc chwila takiego całkowite chillu mi się przydaje :)

    OdpowiedzUsuń