sobota, 13 lutego 2016

Filcowy pojemnik - DIY

Nie pomyślałam o wpisie z okazji jutrzejszych walentynek niestety, ale wierzę, że internet zostanie zasypany artykułami i propozycjami na jutrzejszy dzień, a mój wpis nie zginie w tej chmurze :) 
Dzisiaj post z kategorii "zrób to sam/a", przepis dość prosty, chyba nawet możliwy do wypatrzenia ze zdjęć i możliwy do zrealizowania bez maszyny do szycia! 



Polecam Wam użyć sztywnego, grubszego filcu, ja niestety miałam tylko miękki, dlatego wzmocniłam go jeszcze ekoskórą.

Potrzebujesz:
+ nożyczki
+ sztywny filc (format zależy od Ciebie, ja użyłam ok 30x40 cm i tyle samo ekoskóry)
+ papier do narysowania szablonu i ołówek
+ dowolny materiał na uchwyty
+ szpilki
+ igłę i nitkę
+ maszyna do szycia (niekoniecznie)

1. Zacznij od przygotowania wykroju. Zdecyduj jaką wysokość ma mieć pojemnik i jakie szerokości mają mieć jego boki. O wysokości pojemnika świadczy długość boku kwadratu wyciętego w każdym rogu:




2. Jeżeli używasz dwóch warstw filcu lub innych materiałów, zacznij od ich zszycia wzdłóż wskazanych poniżej krawędzi.

3. Wytnij dwa paski, które przyszyjesz jako uchwyty, moje miały ok 2x10 cm każdy. Przypnij je w odpowiadającym Ci miejscu, ja wybrałam krótsze boki, a następnie przyszyj.



4. W zależności od tego, który materiał ma być po wewnętrznej, czy zewnętrznej stronie odpowiednio zepnij szpilkami każdy narożnik (niezszyte krawędzie wyciętych narożników), a od razu utworzy się kształt pojemnika.


Gotowe! Możesz trzymać w takim pojemniku np. kosmetyki, lekarstwa albo pieczywo! Wedle uznania, co tylko przyjdzie Wam do głowy. Pamiętajcie, im sztywniejszy materiał, tym stabilniejszy pojemnik :)




2 komentarze:

  1. Slicznie wyszło!!! Jak dla mnie ekoskóra to strzał w dziesiątkę, szczególnie jeśli pojemnik ma być wykorzystany jako chlebak :) Też robiłam z siostrą pojemnik z filcu na zabawki - sprawdza się świetnie!!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, jeśli chodzi o pieczywo i okruszki, które pozostają po nim, to wyściółka ma duże znaczenie :)

      Usuń